ћайже
дес¤ток виповнивс¤ гурту Ђƒруга –≥каї, але, ймов≥рно, що т≥льки зараз
вони тр≥шечки наблизились до свого справжнього звучанн¤, ¤ке замислили
в≥д початку. Ќещодавно св≥т побачив трет≥й за рахунком альбом п≥д
двозначною назвою Ђ–екордиї Ч назва самоњ групи передбачаЇ
неоднозначн≥сть зм≥сту. „и можна його вважати не лише записом, а ≥
справжн≥м рекордом всесв≥тньо в≥домоњ книги Ч розм≥рковуЇ сол≥ст гурту
¬алер≥й ’арчишин.
„и мр≥¤в ти коли-небудь потрапити у нигу –екорд≥в
√≥ннеса ≥ ¤кщо так, то за що?
я над цим не замислювавс¤, бо ¤к≥ рекорди можна встановлювати у музиц≥?
ј чим тоб≥ не рекорд у ѕавла √уд≥мова?
“о такий рекорд Ч скор≥ше п≥ар дл¤ того, щоб част≥ше показували кл≥п на
ћ1 ≥ щоб була ¤кась увага до виконавц¤. ј справжн≥й рекорд ¤ би
встановив ¤к найстар≥ша група у св≥т≥. я хот≥в би виступати довше, н≥ж
≥снуЇ група ЂRolling Stonesї. “ак, щоб до самоњ смерт≥. Ќам це вдаЇтьс¤
Ч нам вже майже 10 рок≥в у майже незм≥нному склад≥.
Ўура лише зТ¤вивс¤.
÷е поповненн¤ Ч ми ж н≥кого не виган¤Їмо! (усм≥хаЇтьс¤). ј найперший
склад був ≥з трьох чолов≥к. ѕот≥м зТ¤вл¤лись р≥зн≥ люди, ¤ких ¤ би не
вважав основним складом Ч вони приходили на одну-дв≥ репетиц≥њ. ¬ нас
була б≥да з барабанщиком Ч у ∆итомир≥ знайти нормального просто
нереально: один барабанщик граЇ у 15 командах! ћи його переманювали ¤к
могли Ч ≥ чаркою, ≥ анекдотами, ≥ прем≥¤ми. Ѕули ¤к≥сь наркомани, ¤к≥
приходили на репетиц≥ю ≥ казали: Ђ«ачем репетировать! Ќужно лабать!
–епетиции не нужны!ї ўо ж там лабати, ¤кшо ми тод≥ не вм≥ли грати
взагал≥. ј пот≥м так сталось, що —кур≥ку (¬≥ктор —куратовський. Ч прим.
ред.) довелос¤ вз¤ти в руки бас-г≥тару Ч наш тод≥шн≥й бас-г≥тарист
поњхав в ≤зрањль. ѕот≥м зам≥сть одного г≥тариста прийшов новий, бо так≥й
молод≥й груп≥ був потр≥бен г≥тарист Ч хоча б один, ¤кий вм≥Ї грати. ј
Ўуру (Ўура √ера, клав≥шник, екс-"—кр¤б≥н". прим. ред.) вважаю дуже
класним придбанн¤м на сьогодн≥шн≥й день.
÷е справд≥ так. –озкажи, чим, на твою думку,
в≥др≥зн¤Їтьс¤ альбом Ђ–екордиї в≥д попередн≥х двох?
ѕерш за все, в≥н записувавс¤ на одн≥й студ≥њ ≥ з одн≥Їю людиною. ÷е не
перша спроба працювати з “елез≥ним, але перший альбом, ¤кий ми в≥д
початку до к≥нц¤ записали ≥з ним. ћи працюЇмо разом ще з Т99 року. ј за
браком кошт≥в ≥ ¤коњсь клепки в голов≥ ми пост≥йно хот≥ли
експериментувати Ч б≥гали з≥ студ≥њ на студ≥ю: був класний матер≥ал, але
неконцептуально, нец≥л≥сно, нер≥вно. “ак було ≥ з першим, ≥ з другим
альбомами. ј цей ми записували в≥д початку до к≥нц¤ з ним, тому в≥н дуже
р≥вно слухаЇтьс¤. ’оча в≥н перезаписувавс¤ дек≥лька раз≥в так само через
те, що ми, знову ж таки, хот≥ли експериментувати. ѕ≥шли до одних
телепн≥в, ¤к≥ взагал≥ н≥чого не т¤мл¤ть у цьому ≥ вони нал≥пили “ј ќ√ќ!
’“ќ?
≈-е-еЕ ћоже, не ображати людей, а? ’ай соб≥ там працюють!
ƒобре, не будем.
р≥м того, на альбом≥ Ї чудова п≥сн¤ Ч перший стов≥дсотковий мЇдл¤к Ч це
Ђ“ри хвилиниї, ¤ка мен≥ дуже подобаЇтьс¤, вона дуже швидко написана ≥
записана, власне.
«а три хвилини?
“ак! «а три хвилини була написана, за три хвилини записана. « першого
дубл¤ ¤ записав вокал Ч там нав≥ть н≥чого не р≥вн¤ли, не чистили, не
п≥дн≥мали ≥нтонац≥ю. якщо п≥сн¤ тоб≥ близька, то ти њњ дуже швидко
запишеш.
“и вважаЇш альбом ц≥л≥сним ≥ досконалим чи,
можливо, все ж таки чогось йому не вистачаЇ?
ћожливо, в≥н був би ц≥кав≥шим, ¤кби були струнн≥. јле, з ≥ншого боку,
без них в≥н звучить б≥льш рок-н-ролльно. Ѕо т≥ п≥сн≥, ¤к≥ ми планували
записали з≥ струнним оркестром, були ¤к≥сь прилизан≥. ћен≥ здаЇтьс¤, що
п≥сл¤ цього альбому ми вже пок≥нчили з рок-н-роллом ≥ наступний альбом
буде експериментально електронним. ћи вже довго збираЇмось це вт≥лити.
јле ж у ц≥м альбом≥ також Ї дом≥шок електронноњ
музики.
“ак, тут Ї електронний дизайн, ¤кий взагал≥ не заважаЇ Ч там жодноњ
л≥воњ ноти. “обто, що Ўура там клепав Ч у нас ст≥льки матер≥алу дл¤
кожноњ п≥сн≥, що вистачило б на 10 альбом≥в! “ож ми вибрали т≥льки те,
що не заважаЇ ≥ не перевантажуЇ.
ј чи вважаЇш ти цей альбом своЇр≥дним рекордом у
творчост≥ за час ≥снуванн¤ групи?
–екордомЕ Ќу, ¤кщо вважати, що ми рекордну к≥льк≥сть раз≥в його
переписували, то так Ч це своЇр≥дний рекорд. я думаю, що на ”крањн≥
н≥хто цього не робив.
ј ¤к виникла ≥де¤ назви, дизайну альбому ≥ кл≥пу
на п≥сню Ђ“ак мало тут тебеї?
≤де¤ дизайну зТ¤вилас¤ ще задовго до альбому Ђ–екордиї. ” Т99 чи 2001
роц≥, коли ми збирались видавати альбом Ђƒваї. ¬ласне, назва зТ¤вилас¤
дуже давно. оли ми ще Ђя Її записували, то хот≥ли назвати Ђ«аписиї. јле
згодом ми почали робити ≥ншу музику Ч та, ¤ка в≥др≥зн¤лас¤ в≥д тоњ
Ђƒругоњ р≥ки, ¤ка була, власне в Т97Ц98 роц≥. ≤ вже та назва просто не
п≥дходила. ј ≥де¤ дизайну зТ¤вилась на концерт≥ Ч здаЇтьс¤, в м≥ст≥
’мельницькому п≥д час того, ¤к ми сид≥ли разом п≥сл¤ концерту,
в≥дпочивали. ÷е була колективна ≥де¤ Ч ¤ нав≥ть не памТ¤таю, хто
запропонував. ј ¤кщо рекорди, тобто записи, то одразу виникла ≥де¤
вставити на обкладинку старий боб≥нний магн≥тофон. Ќу, ≥, власне,
хот≥лос¤ зробити њњ в дус≥ м≥н≥мал≥зму. Ќам це вдалос¤. ј кл≥п Ч то
вимушена ≥де¤. ¬загал≥ то була ≥де¤ творчоњ групи Ч режисера ≥
оператора, але ми подивилис¤, ¤к вони працюють ≥ були дуже розчарован≥.
Ѕог Ч св≥док, в≥н просто дививс¤ на це все ≥ зробив так, щоб той кл≥п не
вдавс¤ з першого разу. ћи змушен≥ були переробити вже ≥дею так, ¤к
хот≥ли. јдже ми передивились дуже багато кл≥п≥в. ¬ принцип≥, режисером
може бути кожна людина.
яка п≥сн¤ буде окл≥пованою наступною?
Ќаступним синілом буде п≥сн¤ ЂѕТю з твоњх долоньї.
„и збираЇтесь просувати свою музику за кордон ≥
сп≥вати англ≥йською?
Ќас свого часу дуже сильно житт¤ побило. ћи сп≥вали в≥д початку
≥снуванн¤ групи англ≥йською ≥ нам ¤кось не вдалос¤ поњхати на один
фестиваль, тому ми вир≥шили, що сп≥вати англ≥йською ми вже н≥коли не
будем. “ому засп≥вали украњнською, була спроба ≥ рос≥йською. ≤ все ж
таки зупинилис¤ на р≥дн≥й мов≥. «араз про це не думаЇм. Ѕули ¤к≥сь ≥дењ,
але вони дуже швидко забувались, тому що це св≥жа рана. ѕоки що мен≥
хочетьс¤ сп≥вати украњнською.
“обто, ви ставитесь до музичних конкурс≥в
негативно?
¬ рок-музиц≥ Ч так. —еред музикант≥в конкурси треба влаштовувати на
швидк≥сть, на техн≥ку. Ћабати ¤к≥сь етюди ≥ дивитись, хто краще ≥ хто
швидше його залабаЇ Ч ¤к спорт. якщо ти ставишс¤ до музики ¤к до спорту,
тод≥, можливо, це пройде.
як≥ сучасн≥ особливост≥ ви використовували в
альбом≥?
“и знаЇш, ми не задумувались. Ќе збирались перед тим, ¤к записати
альбом, не думали, не розробл¤ли н≥¤ких концепц≥й.
ј ¤к пост-фактум?
ƒуже важко в≥дпов≥сти на це запитанн¤. ѕерш за все, ми ж не робимо
кальку з ¤коњсь зах≥дноњ групи, а, власне, робиш те, що в тебе виходить.
Ђƒруга р≥каї н≥коли не задумувалась над тим, що треба зробити п≥сню так,
щоб вона звучала в стил≥ Depeche Mode чи Radiohead. ћи дивитимемось на
стил≥ ≥ тенденц≥њ при запис≥ четвертого альбому. ¬≥н буде електроннпим
≥, можливо, зучатиме ¤к Daft Punk.
“и згадав Depeche Mode ≥ RadioheadЕ ј от чи
хот≥лос¤ б коли-небудь зробити що-небудь сп≥льне ≥з “омом …орком чи
ƒейвом √ехеном? Ќу, так Ч г≥потетично?
“и знаЇш, мен≥ б≥льше хот≥лос¤ б засп≥вати ≥з ¤коюсь вродливою ж≥нкою, а
з ними ¤ хот≥в би просто товаришувати Ч с≥сти, випити пива.
“и випередив моЇ запитанн¤ Ч про ж≥ночий вокал.
—правд≥ дуже хочетьс¤ залучити дек≥лька бек-вокал≥сток, ¤к≥ би
доповнювали м≥й бас. “ому що ≥нколи мен≥ доводитьс¤ сп≥вати дуже високо.
Ќа запису Ч це ще куди не йшло Ч одну п≥сню засп≥вав ≥ п≥шов
в≥дпочивати, а на концерт≥ буваЇ ≥нколи дуже важко вит¤гувати ноти
високоњ тисетури. я все ж таки природньо бас, а не тенор. “ому будемо
звертатис¤ до профес≥йних бек-вокал≥сток. Ѕажано, щоб це були
темношк≥р≥.
ќдразу згадуЇтьс¤ “утуолаЕ ј чи плануЇте ви тур на
п≥дтримку альбому?
¬с≥ знають, що зараз на ”крањн≥ зробити тур без спонсора неможливо. ћи
працюЇмо ≥з двома компан≥¤ми, ¤кими Ч поки що секрет. –озробл¤Їмо тур на
ос≥нь. ƒумаю, це буде нав≥ть два тури Ч по зах≥дн≥й ”крањн≥, по
центральн≥й ≥ сх≥дн≥й.
ј чи Ї у групи улюблена р≥чка?
”люблена р≥чка у кожного сво¤. ” групи, можливо, ƒн≥про, а мен≥ особисто
подобаЇтьс¤ мо¤ р≥дна р≥чка Ч ¤ на н≥й народивс¤ ≥ в н≥й практично
вир≥с. –≥чка —луч, шо на ∆итомирщин≥.
“од≥ з≥знавайс¤, що треба зробити, щоб ув≥йти
дв≥ч≥ в одну й ту саму р≥чку?
ѕросто треба називатись Ђƒругою –≥коюї. ќт тод≥ сто в≥дсотк≥в ув≥йдеш у
ту саму р≥ку ≥ дв≥ч≥, ≥ трич≥! |